top of page

מרקר CA 27.29 – אנטיגן הקשור לקרצינומה של השד


יעוד הבדיקה

ארגון הבריאות האמריקאי (FDA) אישר אנטיגן הקשורה לסרטן (CA 27.29) לבדיקה סדרתית בנשים עם סרטן שד טרום שלב II או III של סרטן השד, וללא סימפטומים של מחלה קלינית.

זהו מרקר החוזה הישנות מוקדמת של המחלה בנשים שטופלו בסרטן השד. פרמטר שמצביע על כך שיש לבצע בדיקות נוספות כדי לאשר הישנות של סרטן השד.

מדידה של CA 27.29 אינה מועילה לצורך בדיקת סקר לנשים עם סרטן השד.


מידע קליני

קרצינומה של השד היא הצורה השכיחה ביותר של סרטן אצל נשים. גידולים אלה מייצרים לעיתים קרובות אנטיגנים ריריים שהם גליקופרוטאינים בעלי משקל מולקולרי גדול עם שרשרות אוליגוסכרידים .

פותחו נוגדנים מונוקלוניים המכוונים נגד אנטיגנים אלה ומספקים מספר ניסויים חיסוניים בכדי לכמת את רמות האנטיגנים הריריים הקשורים לגידול בסרום. הנוגדנים מזהים אפיתופים של אנטיגן הקשורה לסרטן השד המקודד על ידי הגן mucin 1) MUC-1) האנושי, המוכר בכמה שמות, כולל MAM6, CA 27.29, ואנטיגן סרטן 15-3 (CA 15- 3).

בעוד ש CA 27.29 בא לידי ביטוי על פני השטח האפיקליים של תאי אפיתל תקינים, הוא קיים בכל תאי האפיתל הממאירים של השד, הריאה, השחלה, הלבלב ואתרים אחרים. הצורה הקשורה לסרטן של האנטיגן ספציפית יותר לתאי הגידול.

רמות מוגברות של אנטיגן הקשורה לסרטן (CA 27.29) (> 38 U / ml) עשויות להצביע על מחלה חוזרת ונשנית אצל אישה עם סרטן שד מטופל.

בדיקה זו מספקת תוצאות על מטופלות רק בשלב זה.

לא הוכח כי השימוש באנטיגנים הקשורים לסרטן (CA 27.29) מספק תועלת קלינית לחולים אלה.

הליך הבדיקה

אין צורך בצום

תוצאות עד שבועיים ימי עסקים.

יש צורך ברופא מלווה לפענוח המשך טיפול.



0 תגובות
bottom of page