top of page

מחלות לב - האם אתה בסיכון?

מחלות לב - האם אתה בסיכון?

מחלת הלב המכונה לעתים קרובות "הרוצח השקט", יחד עם מחלת כלי דם כליליים, שמספקים דם ללב עצמו, מהווים גורם הנפוץ ביותר למוות באוכלוסייה עד גיל 65 בעולם מערבי. בצורה מוטעית, מחלת הלב נחשבת למחלה "גברית" יותר. אומנם נכון כי גברים נוטים יותר לפתח את מחלת הלב בגיל צעיר יותר מאשר הנשים, מספר המקרים ומקרי המוות ממחלות לב מתחלקים באופן שווה בין שני המינים.

מהם גורמי הסיכון לפתח מחלות לב?

ישנם מספר גורמי סיכון לפתח מחלת לב. הם כוללים: היסטוריה משפחתית של מחלת לב מוקדמת, או היסטוריה של רעלת הריון במהלך הריון. מרכיבים המיוחסים לאורח החיים ועלולים להגביר את הסיכון למחלות לב, ביניהם: רמות גבוהות של כולסטרול, עודף משקל או השמנה, סכרת, עישון, תזונה לא בריאה והיעדר פעילות פיזית.

מה כלול בבדיקת גורמי הסיכון למחלות לב?

בדיקת הסיכון למחלות לב בוחנת את גורמי הסיכון העיקריים, כולל פרופיל שומנים וכולסטרול.


1. פרופיל שומנים בדם, לרבות מצב הכולסטרול

כולסטרול LDL (ליפופרוטאין בעל צפיפות נמוכה) מכונה לעתים קרובות כולסטרול "רע". תפקידו להוביל כולסטרול, טריגליצרידים ושומנים אחרים לרקמות שונות בכל הגוף. יותר מדי כולסטרול LDL יכול לגרום להצטברות ושקיעה של שומן בדפנות העורקים, דבר שעלול להוביל להתפתחותה של מחלת הלב.

כולסטרול HDL (ליפופרוטאין בעל צפיפות גבוהה) מכונה לעתים קרובות כולסטרול "טוב", הוא נחשב לגורם מגן מפני התפתחותה של מחלת הלב, מאחר ותפקידו להוביל שומן מן הרקמות ועורקי הגוף.

בדיקה זו בוחנת את רמות סוגי הכולסטרול שאינם HDL. על ידי כך זה מראה את רמות הכולסטרול "הרע" שעלולים בסופו של דבר לגרום למחלות לב ו\או התקף לב. מדידה של כל סוגי הכולסטרול שאינם HDL נחשבת לאינדיקציה טובה יותר של הסיכון הקרדיווסקולרי מאשר התמקדות בכולסטרול LDL בלבד.


2. הסיכון לפתח מחלות לב

אחוז הHDL מרמת סה"כ הכולסטרול נחשב יותר מעיד על הסיכון שלך לפתח מחלות לב וכלי דם מאשר הכולסטרול הכללי בלבד. תוצאה מתחת ל -20% מצביעה סיכון מוגבר לפתח מחלות לב וכלי דם, תוצאה מעל 20% מצביע על סיכון נמוך מהממוצע.


 

מחלת הלב נקראת גם "הרוצח השקט" משום שהיא לעתים קרובות מציגה תסמינים מעטים, אם בכלל. למרות זאת, זהו הגורם השכיח ביותר למוות בקרב אוכלוסייה מתחת לגיל 65 בעולם המערבי . היסטוריה משפחתית של מחלות לב, צריכה של מזון עשיר בשומן רווי ושומני טראנס, ונוכחות רמת כולסטרול LDL גבוהה, כל אלו נחשבים כגורמי סיכון להתפתחות המחלה.

החדשות הטובות הן, שרמת הסיכון שלך לפתח מחלות לב וכלי הדם ניתנת למדידה באמצעות בדיקת הסיכון למחלות לב אשר בעזרת בדיקות הדם.

ניתן לבצע אצלנו את בדיקת הדם לזיהוי לחלות במחלות לב.









0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page