top of page

חוסר במגנזיום – שכיח יותר ממה שחשבתם

רבים מאתנו דואגים לצרוך כמות מספקת של ברזל, אך מייחסים פחות חשיבות לרמת מגנזיום בגופינו. עם זאת חוסר מגנזיום בימינו נפוץ כל כך שהוא כבר נקרא "מגפה שקטה".

מהו מגנזיום?

מגנזיום הינו מינרל (מלח) חיוני שמשתתף ביותר מ300 תהליכים בגופינו. למרות חשיבותו רבים מאיתנו כלל לא מודעים שחסר להם מינרל זה. מגנזיום הינו מאקרו-מינרל, כלומר מלח שהגוף זקוק לו ברמה יומית בכמויות גדולות. מלח זה נמצא בסוגי מזון רבים כגון: ירקות ירוקים עם עלים, בננות, אורז חום, לחם מקמח מלא, דגים ומוצרי חלב. מומלץ לצרוך מגנזיום בכמות יומית של 300mg לגברים ו270mg לנשים בגילאים 19 – 64.

בגוף האדם מגנזיום יחד עם חמצן ומימן הוא אחד מ11 היסודות הדרושים לקיומנו. הוא הכרחי לתהליכים רבים כמו שמירה על בריאות העצמות, הפקת אנרגיה, איזון לחץ הדם ורמת סוכר בדם, סיוע בייצור DNA, החומר הגנטי שלנו.


כמה מגנזיום אנחנו צריכים?

כאמור בשנים האחרונות מספר אנשים עם חסר מגנזיום עלה עד כדי כינוי המצב "המגפה השקטה". פעם ניתן היה לצרוך בקלות את המנה היומית המומלצת של מגנזיום דרך אכילת ירקות ירוקים, אבל תהליכי חקלאות אינטנסיביים השפיעו חזק על רמות המינרל החיוני הזה ביבול. אורח החיים מודרני מהיר גם יכול להיות אחראי לרמות מגנזיום נמוכות, מאחר והורמוני הסטרס קורטיזול ואדרנלין מורידים את רמתו של מינרל זה וכך "מרוקנים מחסנים" של הגוף. אלכוהול וקפאין גורמים להגברת הפרשה של מגנזיום דרך השתן.


מה הם הסימפטומים של רמת מגנזיום נמוכה?

מפני שסימפטומים של חסר מגנזיום אינם ייחודיים קשה לזהותם ולאבחן את המצב בצורה מהירה. התסמינים כוללים:

• התכווצויות שרירים

• עייפות

• "קפיצות" עיניים

• הפרעות קצב לב

• לחץ דם גבוה

• הפרעות שינה

• ירידה במצב רוח

אנשים רבים לא מאובחנים במצב זה זמן ממושך בגלל שהתסמינים אינם בולטים לעין עד שרמת המינרל נמוכה באופן קיצוני.


מה עם רמת המגנזיום שלך?

דווקא בגלל אי הופעת התסמינים של חסר מגנזיום עד לרמת חוסר קשה, לאנשים רבים שסובלים מתסמינים אלו ניתן לעזור בקלות על ידי שיפו צריכה של מלח זה במזון בלבד. מרבית המינרל נשמר בגופינו בעצמות ושרירים אך הניטור ובדיקת הרמה נעשית באמצעות דגימת דם. רמה נמוכה בדם יכולה להזהיר אדם עוד לפני שיתחיל לסבול מתסמיני חסר מגנזיום, מה שמאפשר לקיחת הבריאות בידיים והתאמת צריכת המגנזיום בתזונה. בדיקה זו ניתן לבצע אפילו במסגרת הבית, אחות תגיע אליכם לצורך דגימת דם והתוצאות יגיעו אליכם ישירות למייל האישי. ניתן להגיע גם אלינו.

כעת במחיר מבצע בדיקת מגנזיום בעלות של 70 ₪. תשובה תוך יומיים. במקרים דחופים ניתן לקבל תשובה עוד באותו היום.


0 תגובות
bottom of page